عکس | دیدار اعضای «فرشته‌های زمینی» با خانواده شهید دانشجو «حسن خوشبخت»
کد خبر: 4021426
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵

عکس | دیدار اعضای «فرشته‌های زمینی» با خانواده شهید دانشجو «حسن خوشبخت»

اعضای فرهنگی و قرآنی دارالقرآن آل‌یاسین وزارت آموزش و پرورش در سری دیدار‌های خود با خانواده شهدا با عنوان «فرشته‌های زمینی» به دیدار خانواده دانشجوی شهید کربلای ۴ «حسن خوشبخت»، مربی کتاب نهج‌البلاغه دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، اعضای فرهنگی و قرآنی دارالقرآن آل‌یاسین وزارت آموزش و پرورش در سری دیدارهای خود با خانواده‌های شهدا در قالب برنامه «فرشته‌های زمینی» که به‌صورت هفتگی انجام می شود، پنجشنبه ۲۵ آذرماه، در منزل شهید کربلای ۴ «حسن خوشبخت»، مربی کتاب نهج‌البلاغه حضور یافته و با خانواده وی دیدار کردند.

خواهر شهید حسن خوشبخت در این آئین دیدار اظهار کرد: حسن در یازدهم تیرماه ۱۳۴۰ در قریه تنگک زنگنه منطقه ۲ به دنیا آمد و گواهی دیپلم نظام قدیم خود را از دبیرستان شریعتی شهر بوشهر اخذ کرد.

وی در ادامه افزود: جنگ تحمیلی همزمان با اعزام حسن در سال ۱۳۵۹ به خدمت مقدس سربازی آغاز شد و برادرم تمام مدت دوران خدمت سربازی‌اش را در جبهه ها گذراند و در عملیات های بزرگی چون حصر آبادان، طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس شرکت داشت و در همین عملیات نیز که منجر به آزادی خرمشهر شد از ناحیه سر و دست مجروح شد.

پروین خوشبخت، خواهر شهید خوشبخت خاطرنشان کرد: شهید حسن پس از پایان یافتن مدت دوران خدمت سربازی‌اش به زادگاهش برگشت و متقاضی شغل شریف معلمی شد و به عنوان معلم پرورشی در دبیرستان شهید نواب صفوی شهر بوشهر به استخدام آموزش و پرورش درآمد. در سال ۱۳۶۵ به عنوان دانشجو در رشته الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران پذیرفته شد.

بازگشت پیکر شهید دانشجو پس از ۱۱ سال

وی با اشاره به اینکه شهید خوشبخت در کنار شغل شریف معلمی به عنوان مربی کتاب نهج‌البلاغه نیز فعالیت آموزشی داشت، گفت: شهید حسن ضمن تدریس و تحصیل و شدت علاقمندی به کتاب‌های دینی و علمی، مرتباً به عنوان رزمنده دفاع مقدس به جبهه‌ می‌رفت و سرانجام در چهارم دیماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ شهد شیرین شهادت را نوشید و پس از ۱۱ سال پیکر پاکش تفحص و در گلزار شهدای بهشت‌صادق(ع) بندر بوشهر به خاک سپرده شد.

امیرحسین مؤمنی

انتهای پیام
captcha